Saturday, October 15, 2011

BENCI..!

assalamualaikum wbt...
x jawab dosa, jawab sayang..berangan la tiru Maria Elena Is Greek Helen plak~
^^
aku tak tahu la kenapa aku benci sgt dengan benda alah ni...
tiap2 hujung minggu je, mesti benda alah ni ada
ganggu tau enggak~
kalau tak de benda ni, aku jadi macam meroyan plak..
anak tekak ni kerja nak mencekik je..
kalau ada benda alah ni, hidop yg sedia kala sunyi ni x la sunyi sgt ^^

tapi benci-benci sayang..
sebenarnye aku suke (sambil gelak gedik) hee
ok la..aku ngaku tiap2 minggu kot aku buat benda ni, tapi x la tiap2 sangat,,
mau MONTEL aku hehe...dlm sebulan tu 3x jugak la buat hehe
kalau nak tau ape aku wat SCROLL la sampai bawah...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


ni la benda alah ni..
BENCI la kau!

KEK BATIK
aku pon confuse knp name dia kek batik 
x pe yg penting sodap weyh hee..
x payah guna microwave pon ley wat kek okeyh

so nak resepi?
nah hamek kau!

200g Milo
250g Butter
3 tsp Serbuk Koko ( aku guna Tudor Gold )
1 tsp Nescafe
1/2 susu tin
Biskut Merie (suka hati)


1. cairkan butter dalam KUALI dgn api yg tersangatlah slow sampai butter tuh cayor
2. masuk plak Milo + Nescafe, then gaul sampai tak berketul dah
3. campak plak serbuk koko tadi, then gaul tanpa henti
4. dah rasa coklat semua cantik, masuk susu pulop okeyh..then gaul lagi (kalau penat guna tangan, kaki pom buleyh haha)
5. patah-patahkan biskut and campak je dalam adunan tadi..gaul-gaul n tutup api...nak susun selapis-selapis pon boleh biskut tuh..ikot kretiviti sendirik ok..
6. masukkan dlm bekas aka loyang n tekan smpai mampat..
7. masuk la dalam peti ais, bia semalaman..then keluarkan, biar 10minit bg die dlm suhu bilik dulu..n potong..
8..ape lagi, ngappp je la..


so, selamat mencuba..
dijamin halal n selamat..
yg penting sedap wo0o..kalau berat naik berkilo-kilo jgn salah kan gue ya..



nukilanHATI_MysaraAmir

No comments:

Post a Comment